Blog Başlıklarını Seo Uyumlu Hazırlamak

0

Yazılarınızda arama motorları için yaptığınız düzeltmeler de amaç daha fazla kişiye görünmektir. Hazırlanan yazıdaki başlık, yazınıza genel trafikte görünürlük ve akıcılık sağlayacak veya karanlığa gömülmesini sağlayabilecektir.

Yazılarınızı bu trafikte kaybolmaması için arama motoru optimizasyonu yapmak mutlaka atlanmayacak çalışmaların başında gelmektedir. SEO uyumu açısından en önemli kazanç sağlama noktası başlık hazırlama aşamasındadır. Kullanıcılar, sayfa başlığını okuduklarında, aradıkları şey her ne ise yeterli ikna edici sinyalleri, ipuçlarını alamadıkları takdirde yeni bir başlık okumaya yöneleceklerdir. Bu durumda başlıkların ne kadar önemli olduğunu anlamış olmanız gerekmektedir. Tabloda ki kısa başlıklar aslında her şeyi özetler niteliktedir şimdi sırasıyla açıklayalım.

SEO uyumlu başlıklar hazırlama:

65 karakteri geçmeyen başlık hazırlanmalı:

En başta bilinmesi gereken basit bir kuraldır. Çok dikkat çeken mükemmel bir başlıkta olsa karakter sayısı 65 den fazla olduğunda Google fazla kısmı göstermez. Bu başlık bütünlüğü bozulduğu için kullanıcıda yanlış bir izlenim oluşmasına neden olabilir. Bu nedenle başlık yazılırken boşlukları da dâhil ederek 65 karakter sınırını geçmeden başlıklarınızı hazırlamanız gerekmektedir.

Başlığın sonuna değil başına anahtar kelime geçmeli:

Başlık hazırlanırken çok fazla dikkat edilmeyen, önemsenmeyen bir husustur bu. Anahtar kelime başlıkta geçiyorsa sonda veya başta olması aslında ciddi anlamda bir başarısızlık söz konusu olmayacaktır.

Fakat arama motorunda başlık içinde anahtar kelime ne kadar başlangıca yakınsa o kadar fazla etki yaratmaktadır. Bu yüzden mümkün olduğunca başlığın ilk kısmında anahtar kelimeleri kullanmaya dikkat etmekte fayda vardır.

Anahtar kelimeleri her başlıkta sürekli kullanılmamalı:

Çok fazla yapılan yanlış uygulamalardan birisidir. Sanılanın aksine her başlıkta kullanılan anahtar kelime size avantaj sağlamak yerine hiç beklemediğiniz şekilde ciddi sorunlarla karşılaşmanıza neden olacaktır.

Google yaptığı son güncellemelerle başlık ya da yazı içerisinde fark etmeksizin sürekli tekrar kelimeler kullanılması tercih edilmeyen bir durum haline gelmiştir. Herhangi bir ceza alındığında artık yapılacak pek bir şey kalmayacaktır o yüzden yapılan yeni düzenlemelerde gereken koşul aşırı anahtar kelime tekrarından kaçınmayı gerektirmektedir.

Çoğul kelime kullanmak fark yaratabilir:

Aramada yazının bulunurluğu üzerine düşünürsek bir kişi tekil bir arama bile yapsa çoğul sonuçlarla karşılaşması daha kolay olacaktır. Aranılan herhangi bir şeyin tüm türevlerini çoğul kelimeyi kullanarak kapsamış oluruz. Dolayısıyla olası bir sıralama da alt sıraya düşme durumunu çoğul kullanarak önlemiş oluruz. Örneğin evde yapılan bir yemek konusunda yazarken başlığı ev yemeği yerine ev yemekleri yazmak sıralamada avantaj sağlayabilir.

Aranan başlıklar seçimi:

Arama motorunda en çok aranan başlıklar dikkate alınmalı. Daha sonra etkili ve yaratıcı yardımcı kelimeler konunun içeriğine göre başlığın devamında kullanılarak etkili sonuç elde edebilirsiniz.

Anahtar kelimeye destek veren açıklayıcı kelimeler:

Anahtar kelimelerin yanında kullanılan kelimeler kullanıcıları nasıl etkileyebilir diye düşünerek yazarsak, ilk akla gelen tabi ki anahtar kelimenin üzerine çıkmayan fakat açıklayıcı, anlatıcı olabilen destek kelimeler seçildiğinde kullanıcının yönelimini sağlamak kolay olacaktır. Bu durumu lehimize kullanma fırsatını kaçırmamalıyız.


Bunlarda ilginizi çekebilir
Cevap Gönder

E-posta adresiniz yorumunuzda yayınlanmayacaktır.