Sosyal Medya Rakamları Sizin İçin Ne Kadar Önemli?

0

Herhangi bir sosyal medya platformunda popüler ya da blog sayfanızda dikkat çekici olabilmeniz için aktif olmanız gerekmektedir. Aktif olmanız sizin hedeflediğiniz kitle üzerine yoğunlaşıp bu kitleyle yoğun bir etkileşim haline girmeniz anlamına gelmektedir. Bu etkileşimler sayesinde ziyaretçi sayınızı arttırmak ve gün geçtikçe sadık takipçilerinizin sayısının çoğalmasını sağlamanız mümkün oluyor.

Sosyal medyanın kişi için çok önemli olup olmamasına rağmen takip eden sayısı takıntı haline getirilebiliyor. Bazen kişiler yazılarını yazarken aslında hiç bir amaç olmadan kendileri için yazmak istemesine rağmen ister istemez okuyucu artışı görebilmek için yanlış bir şekilde sosyal medyada aktif halde kalabiliyorlar. Bu bilinçsiz aktif kalma çabası olumlu bir etki yaratması beklenirken tersine olumsuz bir etki de yaratabiliyor.

Öncelikle hesap sahiplerinin takipçi, okuyucu rakamlarına takıntısı bunu sürekli takip etmelerinden kaynaklanıyor olsa da elde olmadan yapılan en büyük yapılan yanlışlardan biri bu oluyor. Kişiye rakamlar yetersiz geldiği takdirde daha fazla çaba sarf edip zaten çok fazla zaman harcadığı sosyal medya hesabına daha fazla zaman ayırmak zorunda kalıyor.

Okuyucu rakamlarını takip etmenin yanı sıra hedeflediğiniz kullanıcı kitlesinin ne istediğini bilmeniz ve ona göre paylaşım yapmanız gerekiyor ki kullanıcı hesabınıza ya da bloğunuza baktıktan sonra size tatmin edici bir etkileşim verebilsin. Zamanında çok beğeni almış bir paylaşımınızı ‘görmeyenler görsün’ düşüncesiyle yine paylaşıp tekrar gündeme getirdiğiniz takdirde olan takipçileriniz de sizin kendinizi tekrar ettiğinizi düşünerek beklediğiniz rakam artışı aksine azalmaya başlayabiliyor.

Twitter, Facebook, İnstagram gibi sosyal medya platformları birbirlerine göre bazı farklılıklar gösterebilir. Her platformdan beklenen farklıdır. Örneğin facebook hesabında resimler, videolar daha çok paylaşılır ve rağbet görür fakat twitterda daha çok güncel paylaşımlar yapılır ve ilgi çeker. Zaten bu durumda da kullanıcının isteğinin önemli olduğundan bahsetmiştik.

Facebook kişileriniz sınırlı sayıdadır bu yüzden çok fazla bir kitleye çok hitap edemeyebilirsiniz. Yani facebookta paylaştığınız bir gönderiye 1 – 2 kişiden alacağınız bir beğeni sizin rakamlarınızı arttırmaz. Bir özel hayatınız da olduğunu unutmamalı ve sosyal medyaya ayıracağınız zamanı verimli kullanabilmek adına nerede ve nasıl paylaşımlar yaparak zaman geçireceğinizi bilmenizde yarar vardır.

Sosyal medya hesaplarındaki durumlar değişkendir. Sizi her zaman ve yeterli şekilde memnun etmeyebilir. Bir gün 5 beğeni alırken başka bir gün 15 beğeni alabilirsiniz ya da bunun tam tersi gerçekleşebilir. Bu yüzden paylaştığınız şeyin beğeni sayısını analiz ederek az beğeni aldıysa neden az beğeni aldığını düşünmeli ya da beklediğiniz beğeni sayısını aldıysa paylaşımın hangi konuda başarılı olduğunu belirlemeniz gerekir. Yani tahmini beğeni sayınızı eğer paylaşımınız karşılamadıysa nerede hata olduğunu bulmanız gerekmektedir. Aynı veriyi birçok kez daha paylaşmak elinize bir şey geçirmeyecektir. Hatalarınızı bulduktan sonra tekrar paylaşarak kullanıcı değerlendirmesine tekrar alabilirsiniz. Sosyal medya rakamlarına takılı kalmak yerine doğru tespit yapmak sizi istediğiniz sonuca daha çabuk götürecektir.


Bunlarda ilginizi çekebilir
Cevap Gönder

E-posta adresiniz yorumunuzda yayınlanmayacaktır.