escort istanbul Beylikduzu Escort Halkali Escort bakirkoy Escort atakoy Escort

The Flash ve Arrow’da Yeni Bölümde Neler Olacak?

Opera VPN Masaüstü Bilgisayarlarda Nasıl Kullanılır?

En İyi Microblading Kaş Tasarımcısı

Fujitsu’dan 800 Gramlık “Lifebook”

Sosyal Medyanın Pazarlama Yönleri

SEO 21 Nisan 2016
2.323

Sosyal medya pazarlama sistemi günümüz ve ileriki yıllar için en etkili pazarlama sistemlerinden biridir. Günümüzde hemen hemen her marka ürününü ya da hizmetini tanıtmak için bu sistemi kullanmaktadır. İnsanlar günlük yaşamda zamanının belli bölümünü sosyal medyada geçirmektedir. Sosyal medyada yapılan reklamlar insanların sıklıkla karşısına çıkmaktadır. İnsanlar ilgisini çekmeyen konularda bile sadece merak ettiği için çeşitli markaların sitelerine girip ürün ya da hizmeti incelemektedirler.

Günümüzde sosyal medya sitelerinin kullanımı gün geçtikçe hızla artmaktadır. sosyal medya kullanımı arttıkça da sosyal medya siteleri çoğalmakta. Sosyal medya diyince genelde facebook ve twitter akla gelmektedir. Sosyal medya sitelerinin benzer özellikleri olduğu gibi birbirinden farklı özellikleri de bulunmakta. Sosyal Medyanın Pazarlama Yöntemleri açısından birçok site bulunmaktadır. Bu siteler insanlarla iletişime geçmenin yanı sıra markaların kendi reklamlarını sağlamaları için de olanak sağlamaktadır. Bazı sosyal medya siteleri:

Sosyal Ağ Siteleri:

Facebook: facebook en çok kullanılan sosyal medya sitelerinden biridir. facebook, birçok sosyal paylaşımın yapıldığı, paylaşımların kimlerin görebildiğinin ayarlandığı bir sitedir. facebook sayfasında çeşitli firmalar reklamlarını yapma şansına sahiptir.

Blog Siteleri: Blog siteleri markalar açısından tercih edilebilen sitelerden bir tanesidir. blog sitelerinde markalar müşterilerle iletişime geçmesi kolaydır. Müşterilerin önerilerinden de yararlanmaktadırlar.

Fikir paylaşım siteleri: Bu sitelerde müşteriler arasında fikir paylaşımı yapılır. Örneğin bir şehre yeni yerleşmiş bir birey için çevredeki markalar hakkında bilgi alması açısından etkili olabilir. Bu sitelerde birçok şikâyet, memnuniyet, öneri bulunur. Bu sayede markalar kendi eksikliklerini görür. Fikir paylaşımı müşteriden geldiği zaman diğer müşteriyi daha çok etkileyecektir.

Fotoğraf ve Video Paylaşım Sitesi:

Instagram: Günümüzde insanların birçoğu internetten alışveriş yapmakta. Instagram markaların kendini tanıtabilmesi açısından yararlı sitelerden biridir. Burada birçok firma kendi reklamını yapmakta hatta kendi sayfasını oluşturmaktadır. Özellikle bayanlar internetten alışveriş şeklini kullanmaya başlamıştır.

Mekan bildiren Siteler:

Foursqare: Foursqare mekân bildirimi yapılan sitelerden biridir. Müşteriler bulunduğu mekânda yer bildirimi yaparak markanın reklamını yapmış olmaktadır.

Birçok sosyal medya sitesi sayesinde firmalar kendi reklamını yapmakta, firmaları hakkında şikâyet ve önerileri görmektedir. Birçok Sosyal medya siteleri sayesinde insanlar ücretsiz reklamını yapmakta ve geniş müşteri kitlesine ulaşmaktadır. Bu sitelerde müşterilerin önerileri sayesinde diğer müşterilerde o markadan haberdar oluyor.

Birçok insan yoğunluk nedeniyle alışverişi internetten yapmak daha kolay gelmektedir. Teknolojinin de gelişmesi nedeniyle markalara kendi reklamını yapmaları açısından birçok olanak sağlanmıştır. Bu sayede markalar hem kendilerini tanıtmakta hem de geniş müşteri kitlesine ulaşmaktadır. Doğal olarak müşteriler marka konusunda daha çok bilgi sahibi olmakta, daha çok ürün incele şansı yakalamaktadır ve müşteri tavsiyelerine ulaşmaktadır.

Sosyal Medya Pazarlama Biçimleri Nelerdir?

Yorumlar

Henüz hiç yorum yapılmamış.