Youtube Mobil Reklamcılıkta Zirve Yaptı

0

youtube-mobilGoogle tarafından satın alınmasının ardından birçok yenilik sunan Youtube, son altı aylık değerlendirmelere bakıldığında, mobil reklamlardan elde ettiği gelirleri 3 katladı. Bu senenin ilk çeyreğine bakıldığında, dünyaca ünlü şirketin 350 milyon dolarlık kar oranına ulaştığı ve ciddi manada bir artış sağladığı görülüyor. Youtube Başkan Yardımıcısı Lucas Watson, 1 milyar aktif kullanıcılarının 4’te 1’inin mobil cihazları kullanarak video izlediğini ve bunları paylaştığını açıkladı. Watson, video reklamların artış göstermesinin, bu konuda Youtube’un çok daha fazla çalışmasına ve rakiplerinin de hırslanmasına neden olduğunu söyledi.

Wedge Partners Corp Şirketi’nin en önemli analistleri arasında bulunan Martin Pyykkonen ise şimdiden bahsedilen bu gelirler 350 milyon doları aşmayı başardı. Pyykkonen tarafından yapılan hesaplarda, Youtube reklamları, Google gibi dev bir şirketin gelirlerinin yüzde 10 gibi bir oranını kapsıyor. Youtube bu gelirlerinin yüzde 20 ile 25 oranında kısmını mobil reklamlardan elde ediyor. Bunun dışında çeşitli raporlara göre ise kablosuz ağların hızlanmaya başlaması ve tablet ve akıllı telefon sayısındaki artış, video reklam gelirlerinin de paralel şekilde artmasını sağladı.

Toplamda geçen seneye göre video reklam satışları 10 kat artarken, 2017 senesinde böyle bir çizginin devam etmesiyle, gelirlerin 2.69 milyar dolar olması tahmin ediliyor. Youtube tarafından gelirlerin oldukça yüksek oranda artmasının önemli nedenlerinden bir tanesi, Apple’ın yeni güncellemesi olan iOS 6 yazılımından Youtube uygulamasının kaldırılması olarak gösteriliyor. Bunun  nedeni ise daha önce Apple ile Google arasındaki anlaşmalara göre, Google reklamlarını bu işletim sisteminde gösteremiyordu. Artık otomatik bir şekilde gelmeyen Youtube uygulaması AppleStore mağazasından yüklendiği için Apple cihazlarda Youtube video reklamları aktif hale geldi. Uygulamanın 8 ayda bütün zamanların en fazla popüler olan ücretsiz 4. uygulaması olarak kayıtlara geçmesi, Youtube için ciddi manada bir başarı oldu.

Gen C şeklinde nitelendirilen kitle, Google tarafından hazırlanan raporlara göre mobil videoları izleyen ve paylaşan kitle. Akıllı telefonlar üzerinden bu uygulamayı geçene seneye kadar kullanmayan kişiler ise yüzde 74 gibi büyük bir rakamı oluşturuyor. Ekonomik olarak oldukça büyüyen ve her geçen gün bunu sürdürmeyi başaran Youtube, şimdiden dünyanın en büyük şirketleri arasında bulunuyor.


Bunlarda ilginizi çekebilir
Cevap Gönder

E-posta adresiniz yorumunuzda yayınlanmayacaktır.