İyi Bir Yönetici Olmanın Kuralları

0

İş hayatının en aktif kişisi yöneticilerdir. Bir iş yerinin olmazsa olmazları yine yöneticilerdir. Yönetici olmak ise sanıldığı kadar kolay olmamaktadır. Bunun nedeni yöneticinin altında çalışan pek çok kişiler ve küçük alt kurum olabilmesidir. Yönetici bu alt kurum ve ya kişiler arasında rekabet yaratma, iş paylaşımı, ödüllendirme ve ya cezalandırma, sorumluluk yükleme, koordinasyonun belli bir kısmında vs. görevli olurlar.

Tüm bunları sağlamak hiç kolay değildir çünkü sizin altınızda çalışan kişiler sizin yönetici olmanızda katkıları olan kişilerdir. Bir anlamda sizi seçmişlerdir de diyebiliriz. Bu nedenle yöneticinin ilk sahip olması gereken özellik; Son derece sinirlerine hakim olmalarıdır, sakin ve çözüm üretebilen kişiler olmalıdır, ön görülü olmaları ve asla agresif olmamaları gerekir.

Birçok çalışanın üzerinde yetkisi olması onun tarafsız olması gerektiğinin kanıtıdır. Bir iş yerinde karşılaşılabilecek en kötü durum iş yerinde gruplaşmalar olması, yöneticiye yakın olanlar ve uzak olanlar ayrımının yapılmasıdır. Tarafsızlık bunun önüne geçilebilecek tek çözümdür.

Diğer önemli kural yöneticinin çalışanların önerilerini göz ardı etmemesi, çalışanlarına yabancılaşmaması, gerektiği yerde onları dinlemesidir. Bunu yaparken empati kurması, geniş bakış açısına sahip olması ve güven vermesi oluşacak herhangi bir krizin önüne geçecektir.

İyi bir yönetici denildiğinde her zaman son derece disiplin ve sert bir yönetici hayal edilir. Elbette her iş yerinde ki yöneticinin sahip olması gereken bir özelliktir disiplin fakat bunun aksi, sert ve kaba bir yönetici olmakla ilgisi yoktur ve aksine bu işleri zorlaştırır.


Bunlarda ilginizi çekebilir
Cevap Gönder

E-posta adresiniz yorumunuzda yayınlanmayacaktır.