Dijital Projeler – Papillon Digital

0

İçinde bulunduğumuz 21. Yüzyılın en önemli gelişmelerinden biri olan dijital artık hayatımızın her alanında. Gelişen teknolojiyle birlikte hayatlarımızı sürdürmekte ihtiyacımız olan temel gereksinimlerimiz bugün büyük oranda dijitalleşti ve dijitalleşmeye de devam ediyor. Önceki yüzyıllarda bilginin paylaşılmasının zorluklarını düşündüğümüz de bugün binlerce bilgiye çok kısa bir süre içinde erişebiliyoruz.

Dijitalleşen dünya olarak ta tabir edilen bu gelişim sürecinde bilgileri hızlıca birçok insan ile paylaşabildiğimiz gibi, birçok insanın da bilgilerine hızlıca erişmekteyiz. Yazımın devamında dijitalleşme ile hayatımıza giren bir takım kavramlara açıklık getirmeye çalışacağım. Hızlıca söyleyecek olursam bu kavramlardan ikisi şöyledir. Dijital ajans ve dijital medya.

Dijital kavramı hayatımıza olan bütünleşme etkisiyle düşünüldüğünde 18. Yüzyılda gerçekleşen sanayii devrimi ve ondan çok daha önce hayatlarımıza giren makine kavramıyla benzerlik gösteriyor. Makinelerin icadında yatan başlıca neden yapılan işlerin kolaylaştırılması, iş gücü ve zamandan tasarruf etmekti. Makineler için kısaca hayatımızı kolaylaştıran daha çabuk çözüme ulaştıran araçlar olarak bahsedebiliriz. İşte bu noktadan sonra dijital kavramı da bizim için makinelerin aracılığıyla daha çoğuna sahip olmamızı kolaylaştıran temel ihtiyaç halini aldı. Öğrenmek istediğimiz bir bilgiye, iletişim kurmak istediğimiz kişilere, yapmak istediğimiz işlere hızlıca olanak sağlayan platform.

Dijitalin büyümesi ve yaygınlaşmasıyla birlikte yeni çalışma alanlarına da zemin hazırladı. Yukarı da belirttiğim bu kavramlar bu iş kollarından bazıları.

Dijital ajansın ortaya çıkışından bahsedecek olursak, dijitalleşen dünya düzeni diye tabir edilen gelişim sürecinde markalar da müşteriyle bağlarını koparmamak için kendilerini dijitalleşmeye ve dijitalde var olmaya yöneldiler. İşte bu nokta da dijitalin kitabını yazma derecesine gelen dijital ajanslar öne çıkmaya ve piyasa da var olmaya başladılar. Ülkemizin dinamosu konumunda bulunan İstanbul’da dijital ajansların çoğuna ev sahipliği yapmaktadır. Dijital ajanslar ne yapar diye baktığımız da dijital ajanslar markaların dijital de iş ortakları olarak markalar için gereken dijitalde ki işleri gerçekleştiriyorlar. Dijital ajansların da markasına uygun dijital projeler ortaya çıkartmasıyla dijitalin çeşitli kollarında müşterilerine ulaşarak onlar ile daha kuvvetli bağlılık kurmalarını sağlıyor. Markaların dijital yüzü ve iş ortağı olan dijital ajanslar da markalar kadar iddialı dijital ajans isimleri ile çalışmalarına devam etmektedir.

Dijital medya, geleneksel medya çalışmalarının ve yeni çalışmaların dijitalde var olmasıyla ortaya çıkan bir kavramdır. Dijital medya, nedir ne yapar diye inceleyecek olursak geleneksel medyanın ötesinde dijitalleşme ile ortaya çıkan yeni mecraları içinde barındıran medyadır. Yeni ortaya çıkan bu medya kendini çok kısa sürede ispat ederek dikkatleri üzerine çekmiştir. Büyük markalar da bu gelişimi yakından takip ederek kendilerine de dijital medya da yer bulmak için bünyelerinde dijital medya uzmanı ya da dijital dönüşüm direktörleri barındırmaya başladılar. Dijital medya da kuvvetli olmanın markanın kimliğine artı değerlerini fark eden diğer markalar da bu ihtiyaçlarını çeşitli dijital medya ajansları ile kapatmaktadırlar.


Bunlarda ilginizi çekebilir
Cevap Gönder

E-posta adresiniz yorumunuzda yayınlanmayacaktır.