Twitter’dan Lokasyon Bazlı Reklam
Twitter, kullanıcılarının bulunduğu anlara uygun olarak reklam yayınlama çalışmalarına başladı. Test aşamasında olan bu yeni özellik, şirketlerin kullanıcıların bulunduğu yere uygun olarak reklamlar yayınlamasına ve bunun kullanıcılara Tweet olarak ulaşmasına imkan sağlıyor. Mobil pazarda sürekli artan rekabet ve reklam gelirleri, her geçen gün yeni bir özelliğin ve uygulamanın haberini almamızı sağlıyor. Twitter’da mobil kullanıcıları hedeflediği çeşitli çalışmalarla sık sık gündeme geliyor. İnternet devi son olarak, reklam verenlerin alan belirterek tüketicilere ulaşmasını sağlamak amacıyla, yeni bir özelliği test etmeye başladığını açıkladı. Hedef kitlenin o an bulunduğu bölgeye (koordinatlar net bir şekilde analiz edildikten sonra) uygun mobil reklam verilmesini amaçlayan sistem, perakendeciler, mağazacılar gibi bölgeye uygun satış yapan reklam verenden gelir elde etmeyi amaçlıyor.
Reklam gelirlerini arttırmak için mobil reklamlara ağırlık vereceğini açıklayana Twitter, buna uygun olarak çalışmalarına da devam ediyor. Alışveriş kampanyalarından, indirimlerden ve bölgedeki perakendecilerden, kullanıcıların haberdar olmasını sağlayan bu özellik, sene sonunda kullanıma geçecek. Facebook’un 2011 senesinden beri yer bilgisi detaylarına göre uyguladığı yöntem, şimdi Twitter ile yine gündemde. Facebook ile sıkı bir rekabet giren Twitter, özellikle mobil reklamları hedefliyor. Facebook gibi bir devle yarışa giren Twitter, eşit şartlarda rekabet için yoğun bir şekilde çalışıyor ve eksikliklerini kapatmaya uğraşıyor. Sosyal ağların çok hızlı bir şekilde akıllı telefon ve tablet pazarına kayması, internet devlerini de harekete geçemeye zorladı. Uzun zamandır bu alanda kıyasıya bir yarış söz konusu. Mobil bir şekilde kullanıma uygun özelliklerden hareketle, özellikle genç kullanıcılara ulaşmaya çalışan bu sosyal ağlar; Vine ve Instagram gibi fotoğraf paylaşım uygulamaları ile de yarışlarını sürdürüyor. Bu rekabetlerin sonucu ise herkes tarafından merakla bekleniyor.