Haber Tüketiminde TV’ler Birinci Sırada Yer Alıyor

0

haber-tvGünümüz dünyasında reklam verenler için televizyonlar tablet akıllı telefon ve bilgisayar gibi cihazların kimler tarafından ne kadar kullanıldığının yanı sıra hangi cihazların birlikte kullanıldığı gibi veriler de büyük önem taşıdığını söyleyebiliriz. En basitinden eğer markanın hedef kitlesi televizyon izliyorsa ve bu süreçte akıllı cihazlarını da kullanıyorsa dijitalin de bir ayağını oluşturduğu televizyon reklamları ile başarılı bir çalışmaya imza atabilmektedir.

Geniş reklam alanlarına sahip kuruluşlar sıklıkla reklam verenleri ikna etmek için ikna etme amacıyla çeşitli araştırma sonuçları yayınlanıyor. Bu kuruluşların içindede benzer verilerin yer aldığı uluslararası bir araştırma yayınlayan BBC oluyor.

BBC’nin 9 ülkede 3600 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği anketten çıkan en önemli sonuç televizyonun son dönemde yükseliş trendine girdiğini söylüyor. Bir diğer önemli not ise tablet sahiplerinin büyük çoğunluğu TV başında cihazlarını kullanmaya devam etmekte.
TechCrunch‘ta yer bulan çalışmaya göre tablete sahip olanların %43′ü beş yıl öncesine göre daha fazla televizyon izlemekte olduğunu söylüyor. Tablet sahiplerinin %83′ü ise televizyonun karşısında iken de akıllı cihazlarını kullandıkları gerçeği var.

Teknolojiyi en çok kullanan grup olan 25-34 yaş arasında bile televizyon haber takibi için en çok takip edilen cihaz olarak dikkat çektiğini söyleyelim. Araştırmaya katılan bu yaş grubuna mensup kişilerin %42′si televizyonu tercih ediyor. Laptoplar %29 ile ikinci sırada yer almakta. Akıllı telefonlar %18 ‘ lik paya sahip iken tabletler %10′luk bölüm tarafından tercih edilmekte olduğunu söyleyebiliriz.

Son dakika haberlerinde de durum yine değişmemekte. Flaş haberleri televizyondan takip ettiklerini dile getiren (%42′lik kesim) katılımcılar sonrasında ayrıntıları öğrenmek için internete yöneldiklerini belirtilmekte.


Bunlarda ilginizi çekebilir
Cevap Gönder

E-posta adresiniz yorumunuzda yayınlanmayacaktır.