Geçici İş Göremezlik Ödeneği Nasıl Alınır
İstirahat rapor parası olarak da bilinen geçici iş göremezlik ödeneğini almak için bazı şartların olması gerekmektedir.
Bunların başında çalışan işçinin mutlaka iş göremezliğin başladığı belirtilen zamandan önce geçmiş olan 1 sene içerisinde en az 90 sigorta primi bildirilmiş olmasıdır. Yani sigortalının geçmişe dönük bir sene boyunca kısa vadeli sigorta kollarını da içeren en az 90 günlük sigortasının olması şarttır.
Geçici İş Göremezlik Ödeneği Alma Şartları
- İş kazası veya meslek hastalıkları yüzünden çalışamayan işçi eğer sigortalıysa herhangi bir prim ödemeden gün sayısı aramadan iş göremezlik ödeneği alır.
- Kurumla sözleşmesi olan sağlık hizmetlerinden, hekim veya sağlık kurulundan raporları alabilirler.
- Geçirmiş olduğu rahatsızlık nedeni iş göremezliği durumda olan, yani yatar halde tedavi olan veya istirahat alan sigortalıya üçüncü gününden başlamak üzere her gün için ödeme yapılmaktadır.
- İşçi kendisine verilen hastalık izin raporunu ya da doğum izni belgesini çalıştığı yerde bulunan sorumlu kişiye vermelidir. Ardından, işveren bu raporun sonlanma tarihi itibari ile 7 gün içinde Sosyal Güvenlik Kurumunun resmi internet sayfasından, ilgili işlemleri gerçekleştirmektedir. Bu işlem esnasında işveren; geçici iş göremezlik ekranından; çalışanının raporlu olduğu dönemde çalışmadığını belirtmekte olan seçeneği seçtikten sonra Sosyal Güvenlik Kurumunun sistemi konya elit escort tarafından rapor sahibi kişinin isteğine göre PTT’ye veya Ziraat Bankası’na gerekli olan rapor ücreti ödeneğini çıkarır.
- Çalışan TC kimlik numarası ile ister anlaşmalı bankadan isterse de PTT’den geçici iş göremezlik ödeneğini çekebilir.
- İş kazası, meslek hastalığı gibi çalışmama durumları ile ilgili olarak işverenler ücret ödemeye zorlanamazlar.