SEO Çalışmalarında Zaman Kavramı

2

Seo, ‘’Search Engine Optimization’’ yapısının kısaltılması olup, karşılamış olduğu anlam itibariyle arama motoru optimizasyonu veya arama motoru optimize edicisidir. Kullanıcıların yapmış olduğu aramalarda sitelerin kendilerine üst sıralarda yer bulmak isteyen sitelerin yaptığı çeşitli çalışmalara verilen isimdir. Temel amaç arama motorlarında üst noktada bulunarak, hedef alınan kitle yelpazesinin genişletilmesi ve daha çok kullanıcıya hitap etmektir.

Seo, sitelerin normal şartlarda edinemeyeceği web tabanındaki popülerliğe basit çalışmalar ile birlikte çeşitli yöntem ve teknikler kullanılarak ulaşmayı sağlamaktadır. Sağlanan bu tekniklerle birlikte sitelerin, Google gibi arama motorlarında kendilerine üst sırada yer buldukları da kanıtlanmıştır.

Seo çalışmasına başlamak için, çalışmayı yapacak kişinin bir noktada üst düzey bir eğitim almış olması gerekmez. Blog kullanıcılarının site adını ve beraberinde sloganını da eklemesi bu çalışmalar bütünü için atılacak ilk adım olarak değerlendirilir. Yapılacak doğru bir planlama ile çalışmaya devam edebilir ve istenilen sonuç başarı ile elde edilebilir. Ancak yapılacak olan plan ve strateji, sorunların tamam ile çözülmesi konusunda yetersiz kalmaktadır. İşte bu noktada kişilerin yapılan yenilikleri takip etmesi ve bu yenilikleri yerinde ve zamanında düzenleme niteliğiyle çalışmasına dâhil etmesi gerekmektedir.

Herhangi bir başarısızlığa karşı alınabilecek önlemlerin başında bir ajans veya bir uzman ile işbirliği yapmak gelir. Bu sayede kişi herhangi bir planlama ile vakit harcamaz ancak bununla birlikte belirli bir ücret ödemek durumunda kalır. Ajans veya uzmanlar işlerinde tecrübeli oldukları için, gerekli plan ve stratejiyi doğru zamanlama ile uygulayarak iyi bir sıra elde etmenizi sağlar. Ancak bu çalışmalara başlamadan önce yapılacak çalışmaların süre boyutunu da bilmeli ve göz ardı edilmemelidir.

Herkesçe bilinir ki her blog veya sitenin kendine tanıtım videosu göre problemleri vardır. Bu problemlerin karşılaştırıldığı vakit birbirlerine farklılık arz ettiği görülmektedir. Bilinmesi gereken bir nokta ise, site sahiplerinin çalışmalara başlamak için anlaşacağı kişinin problemleri tespit edişi, belirleyeceği stratejiler ve kabiliyeti, yapılan Seo çalışmasının sürecine etki ediyor olmasıdır. Bununla birlikte piyasada bulunan ajans veya uzmanların kendine özgü stratejileri, yöntemleri ve çeşitli analitik tanıtım filmi çekimi çalışma ve araştırmaları bulunmaktadır. Dolayısıyla verilen bu etkenler de Seo çalışmalarını etkileyen ayrı unsurlardır.

Planlanan çalışmalarda yoğunlaşacak noktanın yükü hangi yöne ağırlık basarsa ayrılması gereken vaktin o kısma ayrılması gerekmektedir. Bunun yanında çalışmalar için faydalanılan araçlar, rakip sitelere göre farklı olacağı için uygulanan strateji ve yöntemlerin farklılığı sonucunda tanıtım filmi ayrılacak olan vaktin normale göre daha az veya daha çok olmasını da beraberinde getirecektir. Sitenin mevcut tasarımının yeniden dizayn edilmesi, haritanın yeniden yapılması veya güncellenmesi, başlık düzenlemeleri ve sistemsel hataların düzeltilerek sitenin hız iyileştirmesini sağlamak, yapılan çalışmanın başlıca unsuru olacaktır.

Yapılacak bu çalışmaların süre boyutunun net bir şekilde kestirilmesi mümkün değildir. Yapılacak her planın kendine göre harcanması gereken bir zamanının olduğu bilinmektedir. Yapılacak yenilik ve düzenlemeye bağlı olarak bu süreç artabilir veya azalabilir. Bu süre şüphesiz çalışmayı yapacak kişinin çalışmalarının işleyiş tarzına ve yöntemlerine bağlıdır.


Bunlarda ilginizi çekebilir
2 Yorum
  1. Seorative

    Seo ile uğraşan merak edenlerin okuması gereken farklı bir makale olmuş. Ben beğendim, teşekkür ederim. İyi çalışmalar

  2. Highlift

    Zaman kavramını cidden iyi anlamak gerekiyor, insanımız yapılan herşeyin meyvesini hemen toplamak istiyor halbuki meyvesini toplayanlar hep sabretmesini bilenler oluyor. Bu konuya değindiğiniz güzel olmuş teşekkürler.

Cevap Gönder

E-posta adresiniz yorumunuzda yayınlanmayacaktır.