Haber siteleri ve seo’ya etkileri
Bundan 8-10 yıl kadar önce, Seo denildiğinde ilk akla gelen şey; karşına çıkan her siteden backlink almaktı. Daha çok backlink alan ve arkasını kuvvetlendiren site, içeriği yeterli olmasa bile ilk sıralarda yer alırdı. Öyle zamanlardı ki; Google bile Seo’nun ne demek olduğunun ve gücünün henüz farkına varmamıştı. O günlerden bugünlere görünürde çok şey değişti. Google kendini yeniledi. İnternet teknolojileri büyük değişim gösterdi. A’dan Z’ye herşeyin değiştiği sektörde, değişmeyen ve değerini kaybetmeyen tek şey kaldı: Backlink
Backlink, seo’nun en önemli kavramı. Adı ve şekli değişse de onu kullanmadan yürümek neredeyse imkansız. Fakat burada çok önemli bir nokta var ki onu göz ardı ederek backlink alırsak sitemize yarardan çok zarar vereceğimizi bilmemiz gerekir. Bu nokta da, şu soruya verilen cevabı barındırıyor içinde; Nerelerden backlink almalıyız?
Bu sorunun cevabı, Google’ın yaptığı güncellemelerde sürekli olarak değişmekte. Bazı siteler/teknikler ön plana çıkıp bazılarının etkileri azalmakta. Bunun en büyük nedeni ise, Google’ın manüpilasyonu engelleme çabaları. Elbette ki kendisini kandırma amacında olan milyonlarca site ve her ülkeden on binlerce Seo Ajansı ve Seo uzmanı varken, ziyaretçilerine en doğru arama sonuçlarını sunmak isteyen Google’ın bu algoritma güncellemelerine hak vermemek elde değil. Bu yazımızda elbetteki içeriği bilinmeyen algoritma güncellemelerine ve paramatrelerine değinmeyeceğiz. Üzerinde duracağımız nokta; “Seo çalışmalarımızda sitemize büyük destek sağlayacak olan Haber sitelerini nasıl kullanacağımız ve onları kullanarak nasıl üst sıralara çıkacağımız” konusudur.
Seo ve Haber Siteleri
Şunu biliyoruz ki; Google’ın temel amacı kendisini ziyaret edenlere en doğru bilgileri sunmak. Bunun için de arama sonuçlarında yer vereceği siteleri kendine göre bir değerlendirmeye tâbi tutuyor ve ona göre arama sonuçlarında yer veriyor. Bu değerlendirmeyi etkileyen faktörler arasında birçok kriter mevcut. Bu kriterlerden son yıllarda etkisi en çok artanı ise; Haber Siteleri… Yani bir haber sitesinden almış olduğunuz backlink, diğer birçok siteden almış olduğunuz backlinklere göre daha fazla önem taşıyor. Fakat, burada da önemli bir ayrıntı var. Google, büyük oranda, kendi güvendiği haber sitelerinden alınan backlinkleri diğerlerinden daha değerli kılmakta. Burada da, Google news denen bir olay çıkıyor karşımıza. Google, kendi seçtiği ve haberler kategorisinde yer verdiği haber sitelerinden alınan backlinklerin önemini daha da arttırıyor. Şöyle bir düşünün; Bir haber sitesi kurmak ve yönetmek kolay bir iş değil. Editörü, yazarı, güncellemesi, hosting masrafı vs. derken çok ciddi rakamlar ortada dönüyor. Bunu hesaba katan Google, manüpilasyona en az açık olan bu sisteme yani haber siteleri sistemine diğer sistemlerden daha fazla önem vermekte. Bundan dolayı, Google News kayıtlı haber sitelerini seo çalışmalarınızda kullanmak büyük önem taşımakta.
Peki bu siteleri nasıl kullanacağız?
Bu siteleri kullanmanın en etkili yolu, haber olmaktır. Fakat, basit bir şirket sitesinin çok fazla haber olma ihtimali olmadığından yapılacak en sağlıklı çalışma ücretini ödeyerek haber sitelerinde kendi adınıza haber yaptırmaktır. Yani sektörel tabirle “tanıtım yazısı” satın almaktır. Bu satın almaları yaparken şu maddelere önemle dikkat etmek gerekir;
– Bir şirket sitesi aynı anda hangi sebeple 10-15 haber sitesinde haber olabilir? Bunun ayırdına varmak lazım. Siteniz bir giyim sitesiyse, aynı anda ne kadar bomba bir haber nedeni olabilir ki sizi onlarca haber sitesi paylaşsın. Bundan dolayı Google news kayıtlı sitelerden tanıtım yazısı alırken belirli aralıklarla ve farklı konularda haber yaptırmak sitemize büyük fayda sağlayacaktır.
– Konu başlıklarını verirken temel anahtar kelimenizi her zaman kullanmayın. Mesela anahtar kelimeniz salça ise bir tanesinde kadın kategorisinde; “Salça yapmanın püf noktaları” diye haber yaptırırken diğer bir yazınızda ekonomi kategorisinde kendi markanız ile ilgili bir haber yaratın. Mesela “XX salça yeni fabrikasını açtı” gibi.
– haberinizi ücretli yaptırıyormuş imajı yaratmamak için link çeşitliliğini ihmal etmeyin. Yani, yazılarınızda sitenize link verirken şu tür alternatif link yöntemleri kullanın; (Bizim Salça diye bir marka veya web sitemiz olduğunu varsayalım)
bizimsalca.com, http://bizimsalca.com, bizim salça, salça, bizimsalca, bizim salca web sitesi, buraya tıklayın, salça firmasının web sitesi, bizim, gibi alternatifleri değiştirerek kullanmanız sitenize büyük katkı sağlayacaktır. En nihayetinde, mantıklı düşünürsek, 10 farklı sitenin 10 farklı haber editörü de sitenize “salça” kelimesinde link verecek değil ya.
– Yazılarınızdan illa ki 3 link çıkışı olacak gibi takıntılar yapmayın. Bir yazınızdan 1 link çıksın, 1 yazınızdan 3. Dağınık bir şekilde gidin. Ortalama 3 ay sonra artık aldığınız tanıtım yazılarının bazılarında hiç link vermeden sadece “bizim salça” demeniz bile sitenize link değeri taşıyacaktır.
Elbette, başarılı bir seo çalışmasının birçok kriteri mevcut. Bunlardan sadece bir tanesi olan haber siteleri konusunda paylaştığımız bilgileri kullanarak sitenize yaptığınız seo çalışmalarını kuvvetlendirebilirsiniz.
Haber siteleri ve SEO üzerine etkisi üzerine makale için teşekkürler. Ben bir konuyu merak ediyorum. Hürriyet ve Milliyet gibi büyük haber sitelerinin blog kısımlarında yurtdışı eğitim ile ilgili yazılar yayınlamak istiyorum. Bu tarz çalışmaların SEO’ya nasıl bir etkisi olur ? Yine tanıtım yazısı etkisi gösterir mi acaba ? Cevabınız için şimdiden teşekkürler.
Merhaba, elbbette etkisi olur. Sonuçta o siteler çok popüler ve otoriter, sizi olumlu yönde etkileyecektir.
Google news kayıtlı haber sitelerinden alınan backlinklerin kalitesi bencede kesinlikle tartışılmaz.